..ce s-ar alege de lumea asta dacă oamenilor li s-ar putea citi gândurile..? Să nu fim capabili să le ascundem după cuvinte, gesturi, maniere, aparențe. Să fie văzute în totalitate, de către toți cei care trec pe lângă noi. Ce am mai gândi atunci când am ști că toți știu ce gândim? Am reuși, oare, să ne stăpânim, să ne educăm și să ne controlăm mintea, lucru atât de greu de realizat chiar și acum, când e ascunsă de ochii tuturor și stă la adăpostul zâmbetelor?
Mă întreb, ce s-ar alege de lumea asta daca tuturor li s-ar putea privi sufletele..? Să existe o scară a nuanțelor de la alb la negru. Să poată vedea cu ochiul liber, oricine, care sentimente ne domină și ghidează viața în realitate, ce culoare avem, ce anume suntem cu adevărat, în detrimentul a ceea ce pretindem că suntem sau am vrea să fim.
Mă întreb.. ce s-ar alege de noi dacă ne-am putea privi, unii altora, inimile? Dacă am putea vedea cât de lovite sunt, cât de tare bat, cât de aproape de moarte sunt, cât de primitoare, cât de ferecate, cât de înghețate, cât de pătimașe.
Mă întreb ce am afla despre lumea asta dacă am deveni transparenți, deschiși. Dacă am afla ce lucruri îi fac pe unii să fie mincinoși, nemiloși, fără respect și indiferenți la suferințele semenilor; dacă am afla ce lucruri îi fac pe alții să fie mai sensibili, mai empatici, mai iubitori?
Am găsi sfârșitul lumii sau, dimpotrivă, Paradisul pierdut?

