Deoarece mi-am dat seama de ceva vreme și sunt fericită în urma acestei constatări: nimic nu-ți aduce (în esență și în final) un mai mare bine, nimic nu-ți dă o mai bună cunoaștere de sine și de lume, nimic nu te înalță mai mult spiritual, sufletește, nimic nu îți dă șansa de a deveni un om mai bun, decât un rău sau o suferință. Într-adevăr, cred că este nevoie de doze mari de înțelepciune, smerenie și sinceritate pentru a conștientiza și recunoaște aceste lucruri.

„Doamne binecuvântează-i pe vrăjmaşii mei.. Şi eu îi binecuvântez şi nu-i blestem.
Vrăjmaşii m-au împins spre Tine, în braţele Tale, mai mult decât au făcut-o prietenii. Precum o fiară prigonită, aşa şi eu, prigonită fiind în faţa vrăjmaşilor, am aflat un adăpost mai sigur, ascunzându-mă sub cortul Tău, unde nici vrăjmaşii, nici prietenii, nu pot pierde sufletul meu.
Doamne, binecuvântează-i pe vrăjmaşii mei.. Şi eu îi binecuvântez şi nu-i blestem.
Ei au mărturisit în locul meu păcatele mele în faţa lumii.
Ei m-au biciuit, când eu m-am cruţat de biciuire.
Ei m-au chinuit atunci când eu am fugit de chinuri.
Ei m-au hulit atunci când eu m-am măgulit pe mine însămi.
Ei m-au scuipat atunci când eu m-am mândrit cu mine însămi.
Când eu m-am făcut înţelept, ei m-au numit nebun.
Când m-am făcut puternic, ei au râs de mine.
Când am vrut să-i conduc pe oameni ei m-au împins înapoi.
Când m-am grăbit să mă îmbogăţesc, ei m-au smucit înapoi cu mână de fier.
Când m-am gândit să dorm liniştită, ei m-au trezit din somn.
Când mi-am zidit casă pentru o viaţă lungă şi liniştită, ei au răsturnat-o şi m-au izgonit.
Într-adevăr, vrăjmaşii m-au îndepărtat de lume şi mi-au întins mâinile până la veşmântul Tău.
Binecuvântează-i Doamne pe vrăjmaşii mei!
Binecuvântează-i şi-i înmulţeşte; asmute-i şi mai mult împotriva mea, ca fuga mea spre Tine să fie fără întoarcere; ca să se rupă nădejdea mea în oameni ca pânza de păianjen; ca smerenia să împărăţească deplin în inima mea.
Doamne, binecuvântează-i pe prietenii şi pe vrăjmaşii mei. Vrăjmaşii m-au învăţat să ştiu ceea ce puţin ştiu în lume: că omul nu are pe pământ vrăjmaşi afară de sine însuşi. Sluga blestemă pe vrăjmaşi căci nu ştie, dar Fiul îi binecuvântează căci ştie. Fiul ştie că vrăjmaşii din afară nu pot să se atingă de viaţa lui. De aceea El păşeşte liber între ei şi se roagă lui Dumnezeu pentru aceştia.
Doamne binecuvântează-i pe vrăjmaşii mei! Şi eu îi binecuvântez şi nu-i blestem..
Ajută-mă să am dragoste multă și să pot răbda cu pace toate necazurile ce-mi vin din partea lor.
Făgăduiesc să nu mai vreau să fac rău celor ce-mi fac rău; pe cel ce mă blesteamă, îl voi binecuvânta.
De va flămânzi vrăjmașul, îi voi da paine, iar de va înseta, îi voi da să bea apă. De va cădea, îl voi ridica și de se va rătăci, îl voi povățui.” Amin.

20131208-222733.jpg

