Citind un articol din blogosferă, m-a cuprins melancolia. Melancolia altor vremuri, pe care eu nici nu am apucat să le trăiesc bine deoarece eram mititică pe-atunci. Vremuri care te marchează prin gusturile altora, prin muzica pe care o asculți datorită altora, acești „altora” fiind în cazul de față familia mea. Sensibilitatea crescută a mamei mele, pasiunea ei pentru muzică (mama mea încă are una dintre cele mai frumoase voci), surorile mele mai mari care se trezeau, trăiau, râdeau, plângeau și adormeau pe muzică bună și mi-au insuflat și mie acest viciu, bunul gust al mătușii mele, propria-mi sensibilitate.. Îmi place foarte mult muzica ușoară românească, infinit mai mult decât cea ‘modernizată’. Ascult cu mai mare plăcere, incomporabilă de altfel, „Vara promisă” a lui Stefan Hrușcă, „De-ar fi să vii”, „Iartă”- Mihaela Runceanu, „De-ai fi tu salcie la mal”- Mihaela Mihai, „Dacă ochii tăi”- Elena Cârstea, „Mi-e dor de tine”- Mălina Olinescu și alte șlagăre, decât ascult hiturile sezoniere ale lui Alex Velea, ale Antoniei sau aproape ale oricărui interpret apropiat de vârsta mea. Personal, acum mă simt terorizată de muzica făcuta pe calculator, fără pic de emoție sau sens, fără profunzime sau mesaj, și de fiecare dată când realizez asta ‘fug’ în vremurile apuse ale tinereților și pasiunilor lor, ale „altora”, la muzica ce le-a acompaniat de-a lungul evenimentelor sufletești, plăcute sau mai puțin plăcute, la versurile pe care le mai pot asculta doar cu urechile inimii.. melodii care, din fericire îmi marchează și mie stările sufletești din ultimele 18 luni, deoarece iubitul meu îmi împărtășește 100% preferințele muzicale și îmi înțelege perfect sentimentalismele, ca niciun alt bărbat care a poposit în viața mea înaintea lui. Melodiile de altădată transmiteau ceva, erau mici povestioare romantice puse pe portativ, erau curate, gingașe, mi-e dor.. dor de sensibilitate, dor de Eminescu, dor de vremuri de demult.. Si toate dor.
Mai jos, patru piese minunate pe care le dedic celor ce rezonează cu trăirile mele.




