Ei bine, dacă totuși îmi lipsește ceva din fosta viață socială pe Facebook, acest lucru este albumul meu de preparate și rețete pe care îl împărtășeam acolo. Știți deja (cred) că îmi place foarte mult să gătesc! Prin urmare am creat aici o nouă categorie de articolașe culinare, unde am să strecor mâncarea mea preferată (gătită de mine), să o gustăm între două filosofii, că se asimilează mai bine (cele din urmă).
Nu cred eu foarte mult în partea spirituală/religioasă a postului atâta timp cât nu devine efectiv un mod de viață, dar profit de zilele de miercuri și vineri pentru a mă alimenta așa, mai sănătos. Dacă aveți nevoie de o idee de gen, sau o simplă gustărică vegetariană, citiți până la capăt.
Mazăre cu soia și sos din smântână vegetală. Absolut delicioasă! Foarte ușor de preparat, aveți nevoie de o jumătate de ceapă călită cu sare și doi căței de usturoi, o punguliță cu soia cuburi, 400 g de mazăre congelată; se fierb 15-20 de minute și la sfârșit se pune o cutiuță de smântânică vegetală, împreună cu o mână de mărar proaspăt tocat și condimente. Ca să fie bună de tot, soia se lasă o jumătate de oră în apă calduță, la hidratat, după care se stoarce bine și se gătește.
Pe lângă asta, în meniul de azi avem și dragostea mea de toamnă, dovleacul copt. Nu trebuie să vă spun cum se face, trebuie doar să vă rog să închideți ochii pentru câteva secunde și să vă imaginați aroma și gustul.. Restul va veni de la sine. 🙂 Eu împart dovleacul în două, jumătate îl coc așa, pur și simplu, iar a doua jumătate o ung cu un sirop făcut din puțină apă, zahăr topit și scorțișoară. ‘Elixirul’ îl pun cu zece minute înainte de a-l scoate din cuptor.. Nu v-aș putea spune care variantă îmi place mai mult, ador dovleacul oricum ar fi. Și îl coc atât de mult încât se poate mânca cu ușurință și coaja.
Poftă mare pe când va fi cazul, vă pup!

20131010-221124.jpg

20131010-221227.jpg

