Sunt atâtea lucruri pe care le reînveți zi de zi și atâtea concepții eronate pe care timpul ți le schimbă, din fericire sau nu.. Bine a zis cine a zis ca vârsta îți conferă înțelepciune, deși eu aș modifica afirmația și aș spune că nu e chiar așa.. timpul aduce asta, experiența. Faptul că timpul îți aduce și ani în plus este doar prețul plătit pentru învățături. Mi s-a spus de multe ori că trăiesc prea mult în trecut și că trecutul nu contează; nu contestam acest fapt, nu aveam cum, și din cauză că îmi părea că sună a reproș am încercat să schimb acest aspect. Firea mea melancolică și sentimentală nu a găsit altă alternativă decât să își creeze o realitate proprie, refuzând să accepte în totalitate exteriorul care m-a înconjurat de când am început să percep viața. Funcționează. Unii îmi spun că este un lucru la fel de nociv, aud mereu expresia „Oana trăiește în lumea ei..”, rostită cumva cu o urmă de compasiune falsă, deoarece curiozitatea este mare. Da, trăiesc în lumea mea și sunt extrem de recunoscătoare că mi-am putut crea una; recomand tuturor să o facă. Lumea mea e frumoasă, e plină de flori și animăluțe sănătoase, prietenoase, este frumos colorată, toți oamenii sunt buni, zâmbitori, respectuoși și toți copiii au un trai frumos și fără lipsuri. Un detaliu foarte important, cred eu, este faptul că în lumea mea chiar eu sunt încă un copil, și reușesc să o trăiesc ca atare, de aceea mă refugiez acolo ori de câte ori am ocazia, câteodată absentând grav din realitate. Cel mai important aspect este faptul că, încet, am reușit să îmi mulez lumea interioară pe cea exterioară; de aceea respect și iubesc tot ce mă înconjoară, de aceea ajut întotdeauna când pot, de aceea caut pitici în scorburile copacilor și de aceea inventez o poveste frumoasă pentru fiecare fir de iarbă, de aceea mă străduiesc să elimin orice urmă de răutate și ignoranță omenească care sălășluiește în mine și in jurul meu, de aceea mă dor teribil de tare acțiunile unor oameni care nu fac același lucru și care mă prind, fără să îmi dau seama sau acordul, în mrejele lor veninoase. Dar nu mai judec. Prefer să cred că totul se întâmplă pentru ca eu să învăț ceva, chiar dacă nu știu întotdeauna ce anume. Răspunsul la toate acestea nu a fost mereu pe măsură și în multe ocazii s-a lăsat mult așteptat, și deși uneori până și apropiații mă ironizau pe tema asta, numai eu știu din câte neplăceri m-au scos tărămurile acelea și câtă alinare, seninătate și optimism mi-au adus spiridușii, zânele și elfii mei. După ani întregi de consum interior chinuitor, am reușit să nu îmi mai pese prea mult de părerile (total neavizate și deseori răutăcioase) altora si mi-am făcut curaj să mă arat exact asa cum sunt, cu riscul de a-mi expune periculos de mult părțile vulnerabile. Unii au lovit exact în ele, și încă o fac, alții mă ajută să le pansez si să le vindec. Așa cum spunea Cioran, „va fi oare înțeleasă vreodată drama unui om care, în nicio clipă a vieții sale nu a putut uita Paradisul?”. Trăiesc cu un picior în Paradis, la fel cum alții trăiesc cu un picior în groapă. De aici si frământarea, pentru cine prinde chintesența. Tot cu trecerea timpului am ajuns să conștientizez că, ba da, trecutul contează. Este poate singurul lucru cert din viața noastră. Contează ziua de azi, contează cărămida pe care o punem pe restul construcției, însă contează exact la fel de mult ca și restul cărămizilor. Degeaba alegi un material bun dacă îl pui peste cel slab; la un moment dat tot se va dărăma. Dacă vrei un edificiu puternic trebuie să o iei de la zero, asta în cazul în care ce ai făcut în vremuri de demult nu este conform cu ceea ce vrei să faci astăzi, dar fără să încerci să ștergi ceva. Câteodată mi se pare că ziua de azi nu-mi aduce decât nevoia de supraviețuire, nevoia de a găsi încă o modalitate de a trece prin viață, pe când cea de ieri.. cea de ieri are întodeauna CEVA în ea. Conține toate bucuriile, toate lacrimile și toate emoțiile, toate realizările și toate eșecurile. Tocmai din acest motiv contează atât de mult zilele de azi; sunt singurele șanse de a crea zile de ieri frumoase. Zilele de mâine sunt ceva iluzoriu, pentru mine nu există, nu le pot percepe. Fiind efectiv o gânditoare (fapt care mi-a adus multe revelații dar în același timp m-a făcut să pierd multe lucruri- legea compensației), în urmă cu ceva vreme mă gândeam cum îmi pot crea un viitor frumos, perfect mulat pe dorințele mele. Si mi-am dat seama că nu pot face asta; nu pot construi altceva decât un trecut. Prin fiecare gest, fiecare acțiune, fiecare lucru scris, pictat sau achiziționat, nu fac altceva decât să îmi construiesc un trecut. Cât timp nu am conștientizat asta, am făcut lucruri pe care azi poate nu le-aș repeta; după ce am reușit să conștientizez, am început să fiu foarte selectivă cu orice se întâmplă în viața mea. Există episoade pe care le-aș regiza altfel, sunt convinsă că în viața fiecărui om există asemenea episoade, dar știu că e imposibil să facem asta. Prin urmare, le restaurez, nu încerc să le dărâm. Încep tot de la bază, le peticesc cu experiențe similare dar mult mai bine alese, le întăresc conturând noi și noi straturi astfel încât experiența finală să fie similară, dar mult mai mare, mai rezistentă și mai luminoasă. De asemenea, consider că majoritatea experiențelor pe care le numim greșeli, nu sunt greșeli. Sunt doar lucruri pe care le-am făcut dar nu ne-am ales suficient de lucid momentul, modul și (dacă e cazul) partenerul. Pentru că exact aceleași lucruri făcute într-un alt timp, într-un alt mod și cu altcineva, pot deveni cele mai frumoase și înălțătoare trăiri. În final, realizezi că tot ceea ce trebuie peticit în urma ta sunt deciziile pe care le-au luat alții pentru tine, sau le-ai luat tu pentru ca așa au insistat alții, pentru ca nu ai avut suficientă autoritate, încredere în tine și în vocea ta interioara care îți spunea să faci cu totul altceva. Dar.. regretele sunt inutile; analizează profund si bucură-te că ai ocazia să înveți și să îmbunătățești. Mulțumește divinității pentru că îți dă, zilnic, ocazia de a-ți construi și restaura lumea, implicit și trecutul.
Citate-Steve-Jobs-680x360

