Da, pentru ei. Pentru romanii din Poroscovo.
Povestea lor o gasiti AICI

Am fost acolo acum cateva luni, am dus cateva pachete si abecedare, dar.. privind si ascultand povestea lor, ne-am dat seama ca, astfel, nu reusim sa rezolvam nimic. Si atunci am hotarat sa construim. La propriu. Ce anume? O clasa de Limba Romana. In acest scop, vineri- 04.11.2011-, in Baia Mare se va organiza primul bal caritabil pentru romanii din Poroscovo.
Am mai scris putin despre ei, am spus tuturor cat de tare m-a impresionat ce am gasit acolo, si toti acei copii superbi. Cei mai frumosi si prietenosi copii pe care i-am vazut vreodata.
Nu imi place cuvantul „caritate”. Mi-as dori tare mult sa nu il mai folosim. As prefera ca acest gen de actiuni sa se numeasca investitii sociale.
De aceasta data, investim in istoria noastra nationala. Nu pretind ca acest gest le va schimba soarta; deocamdata, acest lucru e mult peste puterile noastre. Dar putem contribui atat de simplu la identitatea lor! La identitatea noastra.
Va spun foarte sincer ca nu stiu cum pot fi ajutati, intr-adevar, acesti oameni. Stiu doar ca isi iubesc originile, chiar daca nu le cunosc; isi iubesc limba- chiar daca incep sa o uite. De ce? Deoarece comunitatea este formata in proportie de 90% din copii. Ei invata romana de la adulti. Iar adultii sunt din ce in ce mai putini..
Nu exista nimic, acolo, care sa ii ajute sa invete in continuare. Dimpotriva. Statul ucrainiean le-a facut deja o clasa de limba ucrainiana, evident.
Este acesta un lucru rau? Nu, absolut. La urma urmelor, ei traiesc acolo. Insa, in acest mod, in doua generatii, vor uita limba romana in totalitate. Pentru ca nu exista nimeni care sa ii invete.
ASTA urmaresc eu, prin acest bal. Sa le oferim o sansa sa isi duca originile mai departe, cu mandrie.
Haideti sa le construim o clasa de Limba Romana!
Avem nevoie de manuale, calculatoare, rechizite, bani si voluntari. Nu stie nimeni sa scrie, sa citeasca. Nici macar nu cunosc alfabetul!
E suficient ca 10 dintre ei sa fie bine pregatiti, ca sa ii invete pe restul. Proiectul acesta, daca functioneaza timp de doi ani, va avea rezultate infinite.
Eu sunt sigura ca se poate. Mai trebuie sa vreti si voi.












