Desi cand eram mica nu ma dadeam in vant dupa pastele (sau mai bine zis macaroanele) de la noi, dupa ce am descoperit modul lor real de preparare, am devenit fan. Pastele fainoase sunt extrem de usor de facut si exista zeci de retete diverse, pentru toate gusturile. Bineinteles, cele mai bune variante le gasesti in tara de bastina. In restaurantele din Romania am mancat foarte rar paste care sa imi placa cu adevarat; sa nu mai vorbesc de cele gatite in casa. Intreband, am inteles ca sunt ‘adaptate’ romanilor. De aceea se fierb peste masura, pana devin moi; de aceea se ineaca pur si simplu in sosuri; se folosesc toate condimentele posibile (la fiecare reteta); etc etc. Ei bine, eu nu sunt de acord cu metodele astea. Pastele se servesc al dente, sosul trebuie sa fie exact atat cat trebuie si nu se folosesc condimente la discretie, ci doar acelea care sunt necesare pentru a da fiecarui fel gatit savoarea necesara. In momentul in care amesteci aromele in nestire, pierzi esenta principala.
Bun. Asa cum va spuneam cand am deschis pagina asta pe blog, nu imi plac mancarurile grele, deci am sa va prezint numai retete lejere si usor de preparat. Si pentru ca am fost intrebata, va spun ca voi posta numai ceea ce gatesc eu acasa.
Multi dintre cei care citesc acest blog traiesc in acelasi oras in care traiesc si eu, si sunt la curent cu faptul ca detin (sunt asociata la) 3 localuri in care se serveste mancare, deci as putea scrie retete ‘la greu’, din meniurile de acolo, pe care, in proportie de 80% tot eu le pregatesc. Meniurile, nu mancarurile, sa ne intelegem ;). Dar nu. Nu am sa va dau reteta costitelor de la Barbarossa, reteta puiului cu miere si mustar de la Granitta Cafe, sau secretul puiului indian de la Wild West. Sunt confidentiale!
Glumesc. Insa afacerile sunt afaceri, iar blogul asta este unul personal. Si chiar nu gatesc acasa din retetele de acolo.

Spaghetti cu rosii, usturoi si miere.

Se taie si se calesc 4 catei de usturoi (nu se piseaza!), se adaoga 6-7 rosii cherry taiate in jumatate, doua linguri cu sos de rosii (bulion, nu pasta concentrata), o lingurita plina cu miere, sare si piper. Se serveste cu rozmarin proaspat, daca aveti. Merge foarte bine si fara, e preferabil sa nu folositi din cel uscat. Eu folosesc parmezan la absolut orice paste, inafara celor cu peste sau fructe de mare. Rosiile cherry se pot inlocui/completa cu rosii intregi din conserva, mai ales ca acestea au si sosul potrivit. Cantitatea de miere o puteti schimba in functie de preferinte.
Cam asta ar fi. Extrem de simplu, zic eu.

