„Regele Lear l-a întrebat pe Gloucester:
-Cum vezi tu lumea?
Si Gloucester, care era orb, i-a răspuns:
– O vad simțind-o..”

Lumea se poate simți în două moduri:
ASA

sau ASA

Cum ați vrea să o simtă copiii voștri?
Cum îi faceți voi pe alții să o simtă, direct sau indirect?

Nu știu ce înțelegeți prin „a trăi”. Nu știu cum aplicați verbul în viața proprie, și cum le permiteți celor din jur (tuturor ființelor) să îl aplice în viețile lor.
Nu știu ce înseamnă pentru voi viața. Viața în general, nu doar a voastră. Nu știu cum respectați pământul pe care călcați, florile pe care le mirosiți și mai apoi le smulgeți, copacii sub care vă adăpostiți și apoi îi tăiați, animalele de care vă înconjurați și pe care mai apoi le mâncați. Nu știu care e gradul de superioritate pe care, fără explicație logică, vă mintiți că îl atingeți, față de restul planetei.
Stiu însâ ce înteleg eu din toate astea.
Pentru mine a trăi înseamnă a respecta tot ce ma înconjoară. TOT.
Inseamnă a iubi toate clipele minunate pe care Terra mi le oferă. Si nu mă refer la oameni, pentru că nu vreau. De ce? Deoarece sunt singurele ființe care vreodată mi-au făcut rău, direct sau indirect; cu voință sau fără.
Pentru mine viața înseamnă a trăi. Si nu pot exista una fără alta. De aceea, nu aș fi vreodată capabilă să mă fac vinovată, cu bună știință, de moarte sau suferință. Nu sunt în stare să omor nici măcar o gânganie. Si nu pentru că nu aș putea, ci pentru că nu vreau; nu-mi permit să fac asta.
Iubesc pământul pe care calc și tot ce iese din el. Vă dați seama cât de minunat și perfect este..?
Ador florile și nu le pot rupe. Pentru că sunt superbe așa cum sunt, si pentru că refuz să distrug. O sa-mi spuneți că florile nu simt..? Vreau să-mi demonstrați asta.
Admir și respect copacii și nu aș tăia vreodată unul. In înțelegerea mea asupra vieții, copacul ocupa un loc fruntaș. Reprezintă un punct de referință.
Ador animalele.. Nu aș fi în stare să lovesc vreodată unul. Viața și evoluția lor mă fascinează.
Nu am considerat niciodată că aș fi superioară cuiva.
Iar daca în anumite împrejurări am fost, am tratat acest lucru cu blandețe și responsabilitate. Exact cum am sperat să fiu (și am fost) tratată eu, atunci când împrejurările s-au schimbat.
Am auzit de atâtea ori că omul= ființă superioră.. Sincer.. voi chiar credeți asta? Adică.. nu vă uitați în jurul vostru? Nu sunteți conștienți de realitate? Nu v-ați săturat de ignoranța și minciunile semenilor voștri? Nu vă repugnă răutatea lor..? Nu vă dați seama că, într-un final, acceptând tacit tot ce se întamplă, sunteți ca ei? Asta vreți să fiți? Cu asta vă identificați atunci când vă așezați și vă întrebați „cine sunt eu” ?
Dacă da, să vă fie rușine.
Daca nu.. să vă fie rușine că nu faceți nimic ca să schimbați realitatea, deoarece e în mâinile voastre.

Nu am făcut rău niciunei ființe, niciodată. Dimpotrivă, am fost sprijin ori de câte ori s-a ivit ocazia. In mine, planeta și-a gasit un aliat și un protector, nicidecum un stăpân. Nu am fost niciodată snoabă sa cred că merit sau valorez mai mult decât orice/oricine. Am salvat tot ce am fost capabilă să salvez. Am îngrijit și consolat orice mi-a ieșit în cale. De la șoricei până la porumbei cu aripi rupte, îngrijiți pe balcon și eliberați când dădeau semne că sunt în stare să zboare din nou. Singurul pește (pescuit- din fericire încă era viu) care a ajuns în casa mea, a stat în cadă până a doua zi și apoi a fost dus într-un râu.
M-am certat cu oameni, dacă a fost cazul. Si nu aș ezita să o fac din nou.
O să-mi spuneți că exagerez? N-aveți decât. ASTA înțeleg eu prin viață. Să mă comport cu orice ființă care-mi iese în cale exact așa cum aș vrea să se comporte ea cu mine. Tot ceea ce fac înseamnă ceea ce sunt.

Nu știu câți ați văăut documentarul care urmeaza. Aș vrea, vă rog, să îl urmăriți. Oricând.. în locul unui film stupid și inutil.
Eu l-am vazut cu ceva vreme în urma, și aseară, în urma unei scurte conversații, am decis să îl revăd.
E crud, dureros, șocant.. Am plâns cu amărăciune de fiecare dată. M-am îngrozit și mi-a fost rușine. Cum poate cineva să facă așa ceva??
Vă rog doar, dacă vreți, să-mi spuneți ce înțelegeți voi prin „a trăi”. Să îmi spuneți cum aplicați verbul în viața proprie și cum le permiteți celor din jur (tuturor ființelor) să îl aplice în viețile lor.
Să îmi explicați ce înseamnă pentru voi viața. Pentru că toate ființele sunt familii, parinți.. copii. Cum le permiteți să simtă lumea..?
De fapt.. Nu e nevoie să-mi spuneti mie nimic.. E suficient dacă stați de vorbă cu voi înșivă.

Ești ceea ce faci, nu ceea ce zici.

Earthlings.:

