Cum as putea fi Elfa daca nu as veni cu „contre” la aproape tot ceea ce spun/fac/nu spun/nu fac oamenii? 😉
Legat de Craciun.. mi-a placut mereu. Nu atat mesajul religios ( in care stiti deja ca nu cred) cat atmosfera, decorul, ideea, etc etc. Cel mai mult imi place bradul ( pe care il fac numai eu- diferit in fiecare an). Imi place si Mos Craciun. Estetic vorbind. Si luminitele de pe strazi. Laponia e pe lista mea de „MUST SEE” de cativa ani, si voi ajunge acolo anul viitor.. sper. Daca nu, in alt an. Imi plac reuniunile de familie si am ajuns la concluzia ca de fapt asta e tot farmecul. TOT farmecul. In acest an, fiind departe de familia mea, am realizat acest lucru.
Nu imi place toata agitatia cumparaturilor. Nu inteleg de ce toata lumea se indoapa, la propriu, cu fel de fel de mancaruri, aceleasi in fiecare an. Adica: ” Ceeeee?? NU ai salata de boeuf de Craciun??? (care se face cu orice numai cu boeuf nu). Nu ai chiftele???”.
Mda.
Nu inteleg de ce toata lumea spala si dezinfecteaza. Chiar nu inteleg. In asa fel incat pare ca nu ai mai spalat si dezinfectat de la Craciunul trecut. Curatenia mea de Craciun dureaza doua ore, la fel ca orice alta curatenie. Geamurile mele fac baie si cu alte ocazii, nu numai acum. Covoarele sau mocheta, la fel. Nu inteleg ce anume poti curata o zi intreaga! Ma face sa ma gandesc ca lucrurile erau foarte murdare si nu-mi face nicio placere sa gandesc asa ceva.
Nu inteleg de ce toata lumea isi cumpara tinute noi. Adica.. toti vedem ca e noua si de fiecare data cand te vom mai vedea in tinuta respectiva ne vom gandi ca ai purtat-o de Craciun!
Nu inteleg de unde are toata lumea bani. Si de ce familiile isi cheltuie bugetul pe trei luni intr-o singura zi. Magazinele sunt pur si simplu sufocate de atata lume.
Trec peste cadouri, desi imi par oarecum exagerate si alea. Mos Craciun nu este altceva decat varianta mai grasa si modernizata a lui Mos/Sfantul Nicolae. Atunci, de ce ii avem pe amandoi ca fiind ‘mosi’ diferiti?
Nu inteleg de ce toata lumea sta cuviincioasa si ia masa cu familia in ziua de 25, iar noaptea este cea mai productiva noapte din an pentru cluburi!! Alaturi, bineinteles, de noaptea de Inviere. Asa aglomeratie mai vezi doar la White Sensation. Am ratat ceva?? Nu era asta o sarbatoare foarte religioasa..?
Nu inteleg de ce mesajul principal e „sa fim mai buni de sarbatori!”. Mi se pare stupid. Si jignitor. Ori esti bun tot timpul, ori nu. Cei care fac fapte bune numai de Craciun, nu sunt.
Ma plictisesc la culme mesajele gen „Acum ca lumina calda si mangaietoare a sarbatorilor.. etc etc. ” Care lumina calda si mangaietoare? Suntem la sfarsitul lui decembrie, oameni buni!
Ma plictisesc si persoanele cu care vorbesc de doua ori pe an dar imi trimit astfel de mesaje. Hey.. nu ma simt flatata si nu voi spune ” uauu.. cat de atent e cutare”. Stiu ca a trimis la toata lista de contacte. Pentru ca ma enerveaza sa aud beep! beep! beep! din 3 in 3 minute, imi tin telefonul pe silent de Craciun. Si nu raspund la mesaje. Totusi.. ele vin si vin si vin..

Ce-am facut eu de acest Craciun? Mai nimic din traditional. Timp de o saptamana am organizat o campanie umanitara numita „Mos Craciun E Pentru Toti!” in care am strans peste 400 de cadouri ( hainute, jucarii, dulciuri), cadouri pe care le-am impartit la mai multe centre de plasament, scoli ajutatoare si o casa de batrani. De retinut ca doua zile am sortat si impachetat. Am avut ajutoare, carora le multumesc din suflet.. nu as fi reusit fara.
In 23 decembrie am facut pe Elfa Craciun ( ca mos sau baba nu am putut fi) si am colindat toate institutiile mai sus numite, cu pachetele de rigoare. Am terminat pe la 7 seara, eram extrem de obosita ( in noptile anterioare impachetasem) asa ca am facut o baie si m-am pus sa dorm. Avand restante la somn, m-am trezit destul de tarziu in 24. Am facut cateva cumparaturi, 2-3 aperitive si am pus la macerat un curcan cu vin si fructe, pentru a doua zi cand urma sa iau masa cu Lili & Company.
Am vizitat o familie cu 9 copii ( am mers incarcata de cadouri si am stat cu ei mai mult de o ora) care traieste langa o cale ferata, in camera in care isi facea munca ceferistul, pe vremuri. Nu intr-o gara, sa ne intelegem. Intr-o ghereta, langa o bariera. Povestea lor e impresionanta si am pregatit un plan pentru a-i ajuta; am sa vi-l fac cunoscut, curand. Ne-am reunit cateva persoane si am plecat sa-i vizitam pe batranii carora am reusit sa le oferim o masa traditionala in acea seara. Initial am vrut sa facem pachete si pentru ei, dar eu am insistat asupra faptului ca.. daca la noi ASTA inseamna Craciun, vreau sa aiba si ei Craciun, aka o masa bogata. Sa traiasca spiritul, alaturi de toti. Oricum, avem si pachete. Am ajuns acolo pe la 18h00, ne-am asigurat ca totul era asa cum ne doream sa fie, i-am salutat pe toti- eu personal nu, deoarece sunt foarte emotiva si dupa ce i-am privit si am dat mana cu 3-4 dintre ei, am iesit afara din sala plangand. Starea lor m-a impresionat.
Nu-mi pot imagina nimic mai dureros decat sa muncesti, traiesti, iubesti, sacrifici o viata intreaga, si sa ajungi la batranete la mila nu-stiu-cui. E ingrozitor de dureros. In cateva secunde am trait drama fiecarui batran pe care il priveam. Dupa cum spuneam, am iesit din sala, am plans ( nu vroiam sa o fac de fata cu ei; nu concep sa le smulg si ultima farama de demnitate) si m-am intors cand deja terminau de colindat. Pentru ca da, ne-au colindat ei pe noi. Le-am urat sarbatori fericite, au multumit, s-au asezat la masa si noi am plecat. Am plans tot drumul inapoi spre casa. Am continuat sa plang si acasa, asa ca timpul a trecut si s-a facut 20h00; trecem peste restul detaliilor.

A doua zi am fost dezamagita de curcanul care, desi il tinusem in cuptor la foc mic peste 3 ore, nu s-a fragezit. Toti de la masa am promis ca nu mai luam curcan, puiul a castigat unanim la mese festive, de data asta. Si niciunul nu si-a adus aminte cand si de ce am decis sa facem curcan la cuptor de Craciun.
Intr-un final, am tras concluzia: Craciunul e frumos. Dar e exagerat si lumea isi pierde cumpatul. Si e mult mai frumos cand e alaturi de mami, care pregateste prajitura ca atunci cand erai de 5 anisori. Am sa tin cont de asta in toti anii viitori. Fara familie, nu e decat o seara festiva, ca atatea altele + un brad si colinde.
Dar s-a terminat. Si avand in vedere nebunia tipica, nu pot decat sa va doresc un Post-Craciun linistit, odihnitor si lipsit de indigestii! Va pup cu drag si va las sa va puneti cate o dorinta langa bradul meu plin de stelute. Cand aprind si luminitele, e divin.

