Dat fiind faptul ca anotimpul cald s-a dus dar eu nu pot renunta la rochite si fustite, am iesit acum cateva zile in oras sa imi cumpar dresuri mai groase.
Intru intr-un magazin si ma uit la cateva modele. Ma uit la marimi si acolo scria:
talia 1: 40-44
talia 2: 44-48
talia 3: 48-52
Nu stiu daca trebuie sa ma simt, oarecum, rusinata de faptul ca nu cunosc marimile romanesti. Consider ca este mult mai sigur si mai avantajos sa iti cumperi haine din alte tari, asa ca eu prefer sa fac asta.
Port marimea 34-36, S sau XS, dupa caz si material. Cat despre ciorapeii de dama, nu o data mi s-a intamplat sa nu nimeresc masura potrivita, asa ca decid ca e mai indicat sa o intreb pe vanzatoare. Stiu ca unele firme iau ca punct de plecare inaltimea iar altele greutatea. Zis si facut.

– Imi spui te rog cum sta treaba cu marimile voastre? In functie de ce anume sunt puse pe produse?
Fata ma priveste putin dezorientata si se apropie de mine.
– Cum adica?
– Adica ce inseama taliile astea? In functie de ce anume sunt puse? Eu de unde stiu care mi se potriveste?
Se uita din nou la mine si un zambet nitel flegmatic ii rasare pe buze.
– Pai scrie aici. In functie de talie.

Initial am crezut ca nu aud bine si ca a spus altceva. Privirea mea a fost suficient de evidenta, nu a mai fost nevoie sa rostesc intrebarea.
– ?
– In functie de talie.
– In functie de ce talie?
– De talia ta.
Buuun. In functie de talia mea.

– Si.. cum se procedeaza, pentru ca tot nu m-ai lamurit?
– Simplu. Iti masori talia si alegi care marime ti se potriveste.
Eram prea consternata ca sa incep sa rad.
– Vrei sa spui ca aveti marimi la dresuri in functie de ce talie au clientele..?
– Pai da, scrie pe cutie.
– Aham.. si eu trebuie sa imi masor acum talia ca sa vad ce numar imi este bun..?
– Da.
– Ma scuzi, dar.. cum poti vorbi asemenea prostii?
Fata ma priveste socata.
– Adica??
– Adica.. cum poti vorbi asemenea prostii?
– Dar care e problema, ce am zis?
– Pfff.. Auzi, eu am 60 in talie. Da-mi te rog o pereche de ciorapei pentru talia mea.
Dupa privirile indignate pe care mi le arunca, am inteles ca fata era deja extrem de confuza. Cu toate astea, se uita pe vreo doua-trei cutii si imi spune cu o urma de bucurie sadica in voce:
– Nu avem marimea dvs. Avem doar marimi mici si medii.
– Asta inseamna ca eu sunt ceva matahala de femeie, nu? La 53 de kg trebuie sa caut talia 5 sau 6 , echivalent a XXXL, ca pe-acolo ar ajunge 60-64.
– De ce imi vorbesti de parca as fi tampita?? ma intreaba individa, vizibil afectata.
O privesc. THE LOOK.
– De ce imi vorbesti TU mie de parca ai fi tampita? Cum imi poti spune ca se masoara dupa talie si mai apoi imi spui ca nu ai marimea mea? Tu ai pomenit vreodata femei cu 42 in talie??
– De unde sa stiu eu cat au femeile in talie??
– Pentru ca esti femeie, mama ei de treaba! Ti-ai cumparat vreodata ciorapi din magazinul in care lucrezi? Doamneeee…!
Fata pune cutiile inapoi pe raft si se indeparteaza de mine vorbind singura.
– Eu nu-s tampita, clar? Daca asa scrie pe cutie, asa e! Si pe mine m-au pregatit si instruit inainte sa ma angajeze, ce crezi?!

Imi venea sa nu plec. Imi venea sa ma duc dupa ea si sa ii spun ca nu e tampita, ca e de-a dreptul idioata. Eram socata, sincer. Nici nu imi mai venea sa rad. La atata prostie te crucesti, nu te ia rasul ca e prea de tot.
Am plecat totusi..
Si m-am intrebat toata ziua: oare cat de prost trebuie sa fii ca sa fii ATAT de prost?

