” Mamă, am ieșit cu prietenii.
Am fost la o petrecere și mi-am adus aminte de ceea ce mi-ai spus: „SĂ NU BEAU ALCOOL”.
Mi-ai cerut să nu beau, având în vedere că trebuie să conduc mașina, și atunci am băut un suc.
Am fost foarte mândră de mine, că am ascultat, când cu drag mi-ai sugerat să nu beau dacă trebuie să conduc, total contrar de ceea ce-mi spuneau prietenii…

Am făcut o alegere sănătoasă și sfatul tău a fost corect.
Când s-a terminat petrecerea, oamenii au plecat, conducând fără a fi în condiția de a face acest lucru.
Eu am luat mașina mea, cu siguranța că sunt în forma.
Nu puteam să-mi imaginez, mamă, că mă aștepta… ceva… neașteptat!

Acum sunt aici, întinsă pe asfalt și aud un polițist care zice: “băiatul care a provocat accidentul era beat”.
Mamă, vocea lui mi se pare atât de îndepărtată… Sângele meu e întins peste tot, și încerc din toate puterile mele să nu plâng.
Aud medicii care spun: “Această fată nu va supraviețui”.
Sunt sigură ca băiatul care conducea cealaltă mașină nici măcar nu-și putea imagina… în timp ce mergea cu viteză maximă…
Până la urmă el a decis să bea și eu acum trebuie să mor…
De ce oamenii fac toate acestea, mamă ? Știind foarte bine că pot distruge alte vieți?
Durerea o simt ca pe un milion de pumnale care-mi sunt înfipte toate odată. Spune-i surorii mele să nu se sperie, spune-i tatălui să fie tare.

Cineva trebuia să-i spună acelui baiat că nu poate conduce mașina după ce a băut.
Poate dacă ai lui i-ar fi spus toate astea, eu acum n-aș fi murit…
Respirația mea începe să fie din ce în ce mai slabă, și începe să-mi fie frică. Acestea sunt ultimele mele momente, și mă simt așa de… disperată…
Mi-ar fi plăcut să pot să te îmbrățișez, mamă, în timp ce sunt întinsă aici pe asfalt, murind.
Mi-ar plăcea să-ți spun că te iubesc. Pentru asta…
Te iubesc, și… adio.”

Textul de mai sus a fost scris de o jurnalistă martoră la un accident auto provocat de un şofer băut. Ea a iniţiat campania online împotriva consumului de alcool la volan.

Puteți și chiar vă rog să preluați mesajul și să-l duceți mai departe.
Asta am facut si eu.

