Numai daca ai curaj o sa iti urmezi propria cale, chiar si atunci si mai ales cand nimeni nu te va intelege sau incuraja.
Numai daca ai curaj, vei invata si accepta ca TU esti cel mai important lucru pe care l-ai primit pe planeta asta. Vei intelege ca nu poti oferi nimanui fericire atata timp cat tu nu o ai. Vei ajunge la concluzia ca toti care iti cer asa ceva sunt inconstienti si ignoranti. Ei sunt cei egoisti, chiar daca lucrurile probabil vor parea exact invers.
Gandeste-te la cineva pt care ai foarte multa din asa numita ” iubire”, cineva de care esti apropiat, cineva care este pretios pentru tine, si imagineaza-ti ca ii spui acelei persoane: „As alege mai degraba fericirea decat sa te am pe tine”. Vezi ce se intampla in mintea ta.

„As alege mai degraba fericirea decat sa te am pe tine”.
Cati dintre voi s-ar simti egoisti cand ar spune fraza de mai sus? Multi, cred eu. Dar uitati-va la cine este de fapt egoist.
Imaginati-va doar pe cineva spunandu-va: „Cum ai putea sa fii atat de egoist/a incat sa alegi fericirea in locul meu?”
Nu ati fi tentati sa dati un raspuns de genul: „Scuza-ma, dar cum ai putea fi TU atat de egoist/a incat sa-mi ceri sa te aleg pe tine mai presus de propria mea fericire..? ”

S-a vorbit, se vorbeste mult si se va vorbi in continuare despre loialitate. Oamenii intotdeauna au considerat loialitatea ca fiind o mare si rar intalnita calitate. Inca o fac. Chiar si eu eram, acum muuulti ani, convinsa de acest lucru. Eram, si ma straduiam sa fiu, foarte loiala in general si de multe ori imi calcam mie pe inima ca sa imi dovedesc loialitatea. Din pacate nu exista alta cale. Doar era o calitate! Si pe langa asta, dupa cum am spus, foarte apreciata.
Ma simteam intr-un fel privilegiata.
Faceam parte din categoria oamenilor ” buni si demni de incredere”. Eram o persoana care isi calca pe propria fericire doar pt a ‘servi’ fericirii altora.
Cei carora le eram loiala imi spuneau ca sunt deosebita, ca ei niciodata nu ar putea fi ca mine. Ma faceau sa ma simt mandra de acest lucru si culmea, eram. Pana in momentul in care mi-am dat seama ca ma minteam singura.. ca nu vroiam sa fiu loiala.. ca greseam, sufeream si cu buna stiinta imi incredintam viata in mainile altora.

Ei bine, acum, dupa ani in care am avut norocul sa invat multe lucruri, am ajuns la concluzia ca loialitatea nu este o calitate a unui om bun.. este mai degraba o caracteristica a unui om slab.
Poate ma voi exprima dur in cele ce urmeaza, insa loialitatea este principala calitate a unui sclav. A unui subordonat.
E usor sa fii subordonat.. sa faci numai ceea ce iti spune altcineva. Libertatea aduce automat cu sine responsabilitatea.
Cand esti liber, vrei sau nu, esti direct responsabil de ceea ce ti se intampla.
Cand esti ‘sclav’ nu mai ai nicio problema.. nu vei fi judecat niciodata pentru nimic important. Pentru ca tu nu iei nicio decizie, faci doar ceea ce ti se spune. Comod, nu? NU.
Omul trebuie sa aiba inteligenta, discernamant si capacitatea de a spune NU. Oamenii loiali dau intotdeauna vina pe altii pentru problemele lor.
Dau vina pe indiferenta partenerului sau pe cruzimea sefului numai ca sa evite nevoia clara de a se imbunatati pe sine. Nevoia evidenta de a deveni puternici si stapani pe viata si deciziile lor.
” Suferinta umana nu este un semn al furiei lui Dumnezeu sau al Naturii asupra oamenilor. Suferinta este mai degraba un semn al ignorantei omului in fata legilor divine”.
Libertatea este cel mai de pret lucru pe care il avem, odata ce ne-am nascut!
Este de fapt singurul lucru pe care cu adevarat il putem considera al nostru. De aceea si mai ales, daca renunti in mod constient la ea, vei suferi. Si ma refer la absolut orice fel de libertate, nu doar cea fizica. Nu trebuie sa fii neparat inchis ca sa te simti prizioner. Nu trebuie sa fii prizioner pentru a putea iubi. Sunt o multime de alte feluri prin care iti poti da seama daca esti liber sau nu.
Fii liber din TOATE punctele de vedere.
Nimeni nu poate avea nicio influenta sau putere asupra ta si a deciziilor tale, daca tu nu cooperezi.

Pentru mine ( si pt multi altii, sunt sigura) lipsa de supunere este cea mai importanta revolutie.
Asta nu inseamna insa ca trebuie sa spui „nu” in orice situatie. Asta inseamna sa decizi pur si simplu ce sa faci si ce sa nu faci, daca este bine sa faci lucrul respectiv, sau nu. Pentru tine.
Invata sa fii raspunzator pt alegerile tale, nu lasa pe altcineva sa aleaga in locul tau. Vei avea numai de suferit pt ca nimeni nu stie mai bine ca tine de ce ai nevoie.

Sa nu uiti niciodata ca cel mai important lucru este fiinta ta. Nu-i lasa pe altii sa te manipuleze si sa te controleze.
Fiecare e gata sa te sfatuiasca.. fiecare e gata sa te schimbe.. fiecare e gata sa-ti dea o indicatie pe care nu ai cerut-o.. Fiecare e in stare sa iti dea un ghid pt viata. Insa ghidul TAU exista numai in tine.
Responsabilitatea a ceea ce se intampla cu tine ITI apartine.
” Daca te apropii de foc, caldura lui te atentioneaza ca mana ta poate fi arsa.
Focul nu vrea sa iti provoace suferinta.
Responsabilitatea de a fi ars de foc este a aceluia care isi baga mana in el.”
Asumati-o. Nu da vina pe foc.
Fii loial.. dar fii loial numai fata de propria ta fiinta.
Este extrem de usor si in acelasi timp foarte dificil.
E singura modalitate prin care iti poti construi viata asa cum ti-ai dorit-o intotdeauna.
Bineinteles.. numai daca ai curaj.
( inspired by Osho)

