Nu mi-a placut niciodata Eurovision.
Deci nu am sa scriu decat cateva randuri despre acest subiect, si evident, nu pentru a-i aduce laude.
Nu-mi place concursul deoarece foarte putine melodii prezentate acolo sunt bune. Se prezinta muzica din cea mai comerciala, cu versuri total aiurea si foarte putina calitate/profunzime. Nu l-am urmarit niciodata, si daca cunosc unele piese e din cauza masivei lor mediatizari.
Nu mai vorbesc de Romania, parerea mea e ca piesele din concurs au fost extrem de comune si lipsite de orice, toate. Inclusiv cea din acest an, cantata de Paula.
O melodie super comerciala si fara ‘amprenta’, un Ovi cu o voce stearsa, fara carisma si cu o engleza ‘ de balta’, o Paula cu o voce super dar cu o melodie si un look care nu se incadreaza in genul abordat de ea. In fine..

Moldova.. MOLDOVA e singura tara care mi-a atras atentia de fiecare data cand a fost prezenta in concurs. Poate pentru ca ma asteptam la prestatii originale, deosebite. Si pentru ca am avut parte de ele.
Singura melodie pe care o retin din toate Eurovisioanele ( nu am scris corect? 😉 ) este cea a Moldovei de anul trecut. M-a impresionat pana la lacrimi, chiar daca nu sunt fan folclor, deloc.
Mi-a placut foarte mult ‘ deosebitul’, unicitatea.. vocea fetei, atitudinea ei, tema simbolica a piesei, decorul simplist si tematic al scenei, spiritul, sincronizarea si coregrafia baietilor: impecabil!
Tot.
Mi-a parut a fi singura melodie cu adevarat reprezentativa din intreg concursul.
Mi-ar fi placut sa fi fost melodia Romaniei, ar fi fost unul din putinele momente in care m-as fi simtit mandra ca sunt romanca.
Dar asa.. m-am simtit mandra ca sunt pe jumatate slava de est 🙂
A fost preferata mea, fara indoiala.
Calusarii.. pfff. Cand am vazut bucati din Calusul in coregrafie, am fost iremediabil cucerita.

Nu stiu cati dintre voi cunoasteti dansurile populare romanesti, si mai ales horele. Nu stiu pe cati v-a atins aceasta melodie sau in cati dintre voi a trezit o anumita melancolie. Nu stiu cati cunoasteti adevarata cultura romaneasca, sau cultura altor state.

Cred ca ar fi minunat daca in astfel de concursuri fiecare tara s-ar reprezenta pe sine, si nu ar stalci limba engleza cantand gol despre love, desire si broken dreams, imbracate/i de stilisti ‘actuali’.
Cat de frumos ar fi daca ar include elemente din folclor si am putea vedea/auzi EXACT ce vor sa spuna si sa arate. In acelasi timp, am invata din cultura fiecarei tari.
Odata cu modernizarea asta rapida si in masa, ne vom pierde toata frumusetea si toate detaliile. Peste 100 de ani va exista ‘ cultura Europei’ si atat, adica un mare rahat amestecat. Similara cu cea a Statelor Unite.

Ambii mei parinti au fost dansatori in Ansamblul Folcloric National Transilvania, mama mea fiind timp de 2 ani si solista. Acolo s-au cunoscut si indragostit, de fapt.
Eu nu stiu dansa asa ceva, dar nu ratez spectacolele Ansamblului si le urmaresc cu sufletul la gura. Privesc si traiesc Dansul Calusului cu aceeasi pasiune cu care o traiesc pe Sara Baras care, pentru mine inseamna arta pura, inseamna LO MAXIMO in ceea ce tine de dans. Nu conteaza ca danseaza flamenco.. adica ceva ce eu nu dansez si nici nu as indrazni vreodata. Conteaza CUM o face si ce transmite. Si daca nu ati vazut pana acum note muzicale dansand, note muzicale plangand sau ajungand la extaz.. trebuie sa o vedeti pe Sara.
Eu raman teoretic si practic muta in fata ei. Atata pasiune, atata forta si eleganta.. Ma copleseste.


Lasand la o parte arta in forma ei pura si trecand la miscari contemporane, comerciale si sexi, fara nicio denumire clara, best female dancer for me este Janet. Jackson, evident. Si nu neaparat ea personal, asa cum e in cazul Sarei Baras, cat ceea ce tine de dans in jurul ei.
Sara sustine toata trupa.. ea singura e un spectacol.
Pe Janet o sustine toata trupa, fara ei nu ar exista spectacol.
Asta e diferenta intre arta/cultura si comert.

Coregrafii si dansatori atat de buni ca in concertele lui Janet si Michael Jackson ( Michael a fost si va ramane artistul meu preferat al tuturor timpurilor) nu cred sa mai existe vreodata. De fapt, se stie: cea mai inalta treapta pe care poate/ar fi putut urca un dansator de funk sau dance-pop music este/era sa danseze pe aceeasi scena cu unul dintre cei doi frati.

Ar mai fi nume si stiluri. Adevaratul dans trebuie sa fie arta. Arta devine automat cultura, istorie.
Si invers. Orice miscare sau sunet care nu se incadreaza in cele 2 categorii deodata, e un fel de umplutura.
Insa, nu era vorba despre dans aici, nu-i asa? 😀
” i’m like a junkie, i could dance all night”
Era vorba despre faptul ca la Eurovision, 99% e umplutura.
Tocmai de aceea nu am sa ma uit. Si nici nu ma intereseaza cine ( si de ce) castiga.
Insa trebuie sa mentionez ca si de data asta imi place Moldova mai mult, chiar daca au renuntat la traditionalism. Baiatul are o voce foarte buna, si imaginea per total e mult mai interesanta decat a Romaniei ( chiar daca fata, ca atatea altele in ziua de azi, pare sa o admire pe ORIBILA Lady(?)Gaga).

