Ma suna.
– Ce faci?
– Invat..
– Iaaaaaarr??!
– Da, iaaar.. Ai uitat ca pe 20 incepe sesiunea..?
– Mda.. Si dupa ce termini de invatat ce faci? Ai program?
– Nu neaparat. Cateva chestii, dar nimic urgent. De ce?
– Vroiam sa iti spun ceva. Iei o pauza? Vin sa iti spun acum, sunt chestii foarte serioase.
– Despre?
– Tot felul de probleme. Hai ca vin.
Buuun.. Hotararea era luata. Ma irita cand cineva ia hotarari legate de programul meu din viitorul foarte apropiat, dar sa zicem ca aveam chef de o cafea. Abia apuc sa imi fac una, ma asez si astept. Nu m-a lasat sa astept decat cateva minute, lucru foarte interesant.. Intra in casa.
Imi timp ce imi apropii cana de buze, ii observ privirea preocupata. Intr-adevar preocupata.
– Ce-ai patit? intreb.
– Nu ai aflat?
– Ce sa aflu?
– Pai nu te-ai uitat la tv? Tu, care esti pasionata de politica..
Nu sunt pasionata de politica. Sunt preocupata doar de soarta omenirii, si din acest motiv am inceput candva sa fiu interesata de cei care manevreaza tot.
– Stii bine ca nu ma mai uit la tv de ceva vreme. Cu atat mai putin la stiri. Deci..?
– Se duce tara dracului.. Falimentam toti.
Cana la buze si sprancenele sus. Amandoua deodata.
– Adica..?
– Adica se maresc taxele si impozitele. Si tva-ul. Si falimentam toti.

Nu as vrea sa ma priveasca cineva asa cum privesc eu in acele momente.

– Bun. Stai ca nu pricep ceva. Spuneai ca ai/exista probleme si ai vrea sa vorbim.
Despre asta era vorba?
– Pai ce.. ti se pare putin?
– Heeeiii, am de invatat! Peste doua saptamani incep examenele, si am tare multe de dat.
– Lasa tu examenele. Asta e important acum, taxele.

Fade to black.

– Ok. Sa spunem ca e asa. Tot nu am inteles ce vrei de la mine.
– Sa discutam! Esti incredibila..
– Sunt, stiu.. Sa discutam ceeee?
– Pai.. despre asta. Si lasa tonul asta ironic, stii ca ma enerveaza.
– Nah, hai sa discutam despre asta. Asa sa fie. Deci? Cum e? Cresc taxele si falimentam toti. Care toti?
– Toti. Adica toata tara.
Am privit pe geam. Era soare si senin. Cum sa imi stric o asemenea zi?
Mi-am intors privirea, m-am ridicat, am baut ultima picatura de cafea si m-am indreptat catre calculator.
– Stii ceva.. eu am de invatat. Lasa-ma cu tampeniile astea.
M-a privit exact asa cum stiam ca o sa ma priveasca.
– Exact! Ca intotdeauna, tie nu iti pasa de nimic! Nu te intereseaza nimic!
– Heeii… suferi? Ti-ai pierdut memoria? Sau ai halucinatii? Ai impresia ca eu sunt Boc si vii sa imi ceri solutii anti faliment?
– Pai vroiam sa discutam. Tara se duce pe rapa si pe tine nu te intereseaza.
– Doamneeeeeee… LASA-MA CU IDIOTENIILE ASTEA! Ce pana mea vrei sa fac eu sau ce crezi ca pot face??
– Gandeste-te la o solutie.
– EUUUUU?? Dar ce, sunt ministru de finante cumva?
– Cat poti fi de enervanta.. Parca te interesa soarta lumii. De oamenii saraci. Acum nu iti pasa de nimic, brusc. Acum nu mai vrei sa schimbi nimic?
– Aiaiiiaaiiii… Uite.. Am de invatat. Asa ca du-te si cauta astfel de solutii in alta parte. Du-te la primarie si fa greva foamei. Si inca ceva: oamenii saraci de care imi pasa mie nu falimenteaza, ca nu au de ce si de unde.
– O sa te vad eu cand o sa-ti bage un tva de 25 %! Atunci sa vad cat de viteaza esti.
– .. Eu cred ca tu ai probleme, sincer.. Si nu legate de faliment. PAI SI CE SA FAC EU??? Ce sa mai fac daca oricum falimentam toti?!
– Tu nu-ti dai seama ca asa falimenteaza toata tara? Si ca o sa fie un colaps?

M-am luat de cap, la propriu. In mintea mea am adoptat o pozitie si atitudine Yoga, si am incercat sa raman calma. Imi venea sa rad.
– Ok.. Tot nu am inteles ce vrei de la mine.
– Stii ceva? Cu tine nu se poate discuta nimic niciodata. Nu te intereseaza decat de tine.

Dupa replica asta a tot iesit.
Am ramas consternata. Imi venea sa rad, dar in acelasi timp eram extrem de uimita.
Nu am inteles atunci, si nici acum.
Ce puteam discuta pe baza acelui subiect? Ce puteam face eu?
Pe langa faptul ca nu suport astfel de vaicareli premature ( atitudine tipic romaneasca), chiar nu stiam ce as fi putut discuta pe tema asta. Ce sa-i fi spus?
” – Iuuuuiiiii, seriooooooss?!
– Da. Iti dai seama..?
– Pfoaaaiiaiaiii.. Nesimtiti ordinari de politicieni! Isi bat joc de noi.
– Da… iti dai seama??
– Sa-i ia mama dracului pe toti!
– Falimentam. Iti dai seama..?
– Vai, nu pot sa cred ce se intampla in tara asta. Ce-o sa ne facem daca intra statul in faliment??
– Nu stiu.. Ar fi un dezastru. Iti dai seama..? ”

Deci.. thanks, but no, thanks.
Imi place sa ma preocup de fiecare lucru la timpul sau. Asa ca deocamdata prefer sa termin de invatat.

O intrebare asemanatoare mi s-a pus dupa vizionarea filmului ( prost film) 2012.
” Ce ai face daca ar veni sfarsitul lumii? ”
„…..?… ”
” Daca s-ar intampla exact ca in film.. Dar nu ai avea bilet pe nava. Ce ai face? ”
Am lansat privirea aia. The look.
” Ce D-zeu as putea face..? As muri! ”

