Exista..? Ce credeti voi? Si daca da, in ce masura?

Am privilegiul de a ma ocupa de propria afacere. Sunt in fiecare zi recunoscatoare pt acest lucru, dar nu pt ca as avea foarte multe castiguri, de orice natura. Bucuria mea principala consta in faptul ca nu trebuie sa ma trezesc obligatoriu la nici o ora.. si ca nu trebuie sa ascult de vreun sef ciudat. Nu pot asculta de nimeni. Sunt foarte maleabila si docila daca vreau sa fiu.. insa nu pot fi atunci cand mi se impune. Asa ca, in special din aceste 2 motive, ii multumesc universului pt faptul ca m-a ajutat. Sau m-a invatat sa ma ajut.

Sunt perfect constienta ca nu poti face nimic singur. Si ca ai numai ceea ce dai. Prin urmare, angajatii mei (vreo 7-8 la numar) imi sunt in primul rand buni amici. Foarte buni amici. Cand e cazul sa fiu ”sefa”, nu ma simt niciodata astfel. Ma simt ca o sora mai mare care coordoneaza casa.
Imi place acest lucru.
Imi place mai ales pt ca lor le place. Se simt bine la munca. Si asta ma face pe mine sa ma simt bine.
In fine..
De-a lungul timpului mi s-a spus ca inima si afacerile nu merg mana in mana. Ca trebuie sa stii sa le separi. Sunt de acord.. insa: ce te faci atunci cand se ivesc situatii in care e obligatoriu sa-ti folosesti si inima? Hai sa-i spunem constiinta.. nu inima. Suna mai real, cica.
Ce te faci, cand tu esti o persoana extrem de empatica, dar ti se cere sa nu fi deoarece ”bussines is bussines”. Poti?
Ei bine.. eu nu pot. Am trait o astfel de situatie azi. Nr 1, nr 2 si nr 3. Eu sunt nr 2.
Nr 1 mi-a cerut un serviciu. Am acceptat. In baza acelei cereri, eu am cerut numarului 3 alt serviciu. A acceptat si el. De mentionat ca pt nr 1 am refuzat 10 alte cereri. La fel a facut si nr 3. Inainte cu o zi de eveniment, nr 1 m-a sunat sa-mi spuna ca anuleaza tot deoarece pleaca din tara.
Urat gest.. ff urat. Tipic romanesc, as spune. De fapt chiar o spun: tipic romanesc.

Astfel, m-am trezit in situatia in care localul meu (despre un local e vb) a ramas gol golut intr-o seara f productiva de altfel: azi, sambata- 6 martie. Am intrat in panica. Refuzasem zeci de alte cereri de rezervare, pt grupul respectiv, nr 1. Un grup numeros!! Am ramas cu 12 pers intr-un local in care exista 100 de locuri. Si cu un band f bun care urma sa vina si sa cante.. dar care ma costa prea mult pt a-mi putea permite luxul de a-i asculta in 15 pers.
I-am sunat sa le spun ce s-a intamplat. Evident.. nu au stiut ce sa-mi raspunda decat ca.. le pare rau, dar ei nu pot face nimic. Deoarece si ei au refuzat alte contracte pt a veni sa cante la mine.
Un numar destul de mare de cunostinte imi spuneau constant: ”anuleaza-i.. nu e vina ta ca nesimtitii aia au procedat atat de urat. E vina lor. Bussines is bussines.”
Da.. e vina lor.. insa formatia a fost chemata de mine, personal. Ii cunosc pe baieti si imi plac mult de tot.
M-am gandit sa ii sun si sa le spun sa nu mai vina. M-am gandit mult.
Cheltuiala e mare si nu e momentul ideal pt a pierde bani. Nu am reusit sa dorm din cauza asta.. M-am framantat toata noaptea. Stiam ce aveam sa fac, dar aveam nevoie de macar o incurajare.
Asa ca am intrebat-o pe draga mea Lili. Si ea mi-a spus exact ceea ce aveam nevoie sa aud. Mi-a spus sa merg inainte, sa-mi respect cuvantul.
Asa am facut. I-am sunat dimineata pe baieti si le-am spus sa vina, ca o scoatem cumva la capat. Iar daca nu, o sa avem un party privat, eu, Lili si inca 2-3 prietene. Asa.. ca sa anticipam 8 martie! 🙂
Au fost f usurati cand le-am dat unda verde. Sunt pe drum.. vin de la Cluj.
Iar eu sunt cu constiinta impacata.

Nu conteaza afacerea acolo unde e vorba de corectitudine si de bun simt.
Imi asum pierderea acelor bani, si am sa chefuiesc de moarte in seara asta!
Sunt mandra de mine. Sunt mandra chiar daca multi mi-au spus ca sunt fraiera.. Nu cred ca sunt. Cred ca tocmai am reusit sa evit sa fac lucruri pe care le detest la altii. Cred ca am reusit sa demonstrez unor 5 baieti talentati ca exista si ALTFEL de patroni.
Am reusit sa raman EU, cu principiile mele.
Nu era corect sau frumos sa duc tzeapa mai departe. Acel gest ”productiv” nu mi-ar fi onorat sufletul. Nici macar imaginea. Trebuie, cu orice pret, sa fii ceea ce doresti sa vezi in altii.
In legatura cu absolut orice, pana la cele mai mici detalii.
Asta ar trebui sa invete fiecare om. Mai ales oamenii de afaceri. Banii nu sunt motiv de bucurie atunci cand ii produci provocand pagube altora.

Indiferent dacă ne aşteaptă o soartă mai rea sau una mai bună, a acţiona nedrept este întotdeauna o greşeală şi o ruşine – Platon.

P.S. Dupa cum va spuneam, dimineata mai aveam 12 persoane anuntate pt ziua de azi si putine sperante deoarece am refuzat toate persoanele care m-au sunat pt a rezerva locuri. Ei bine, trebuie sa va spun ca deja am rezervat 90% din locuri :D. Se pare ca problema nu mai e problema. Ba’ dimpotriva: problema se va transforma intr-un chef tareeee!
Ai numai ceea ce dai.. Pe toate planurile.
Va pup cu mare drag si va doresc o sambata superba!

